جزوات رایگان تعمیرات لوازم خانگی

  • ۰
  • ۰

از آنجا که اجاق گاز مهم‌ترین و پرکاربردترین وسیله در هر خانه ای است، امکان دارد که هر لحظه به دلایل مختلف دچار اشکال شود. همانطور که گفتیم بسیاری از این اشکالات به سادگی قابل رفع هستند. فقط باید آنها را بشناسید. در ادامه برخی مشکلات رایج اجاق گازهای رومیزی، صفحه ای و فر گاز اشاره می کنیم:

مشکل 1: شعله اجاق گاز روشن نمی شود.

روشن نشدن شعله اجاق گاز معمولا به دلیل مسدود شدن جریان گاز با چربی و یا تکه های غذا (مثل شیری که سر رفته و درست تمیز نشده است)، بروز مشکل در لوله گاز یا اجاق گاز، قطع شدن سیم های جرقه زن و بروز مشکل در سیستم فندک رخ می دهد.

برای رفع این مشکل سر شعله را برداشته، با دستمال تمیز و مایع ظرفشویی اطراف آن را به خوبی تمیز کنید. می توانید سر شعله و پایه آن را برای مدتی در آب گرم یا سرکه گذاشته و سپس با یک براش نرم آن را تمیز کنید. در صورت بروز مشکل در لوله گاز با تعمیرکاران در مرکز تعمیر اجاق گاز امدادکاران تماس بگیرید.

در صورت قطع شدن سیم های جرقه زن، برق اجاق را قطع کرده، سیم های جرقه زن را بررسی کرده و آنها را وصل کنید. برای تعمیر فندک نیز بهتر است با تعمیرکاران مجموعه امدادکاران تماس بگیرید.

مشکل 2: پیلوت خاموش می شود.

خاموش شدن پیلوت معمولا به دلیل کم رسیدن گاز به پیلوت، وارد شدن هوای زیاد در صورت دارا بودن گاز به محفظه مخلوط کن می باشد. برای رفع این مشکل شعله پیلوت را تنظیم کنید همچنین صفحه محفظه را کمی بیشتر ببندید.

مشکل 3: شعله اجاق گاز زرد می سوزد.

کافی نبودن میزان هوا، مسدود شدن دریچه هوای ورودی اجاق گاز، عدم تهویه مناسب در فضای آشپزخانه از رایج ترین دلایلی است که باعث زرد سوختن اجاق گاز می شود.

برای رفع این مشکل برای افزایش میزان اکسیژن باز کردن محفظه ورودی هوا را باز کنید، دریچه ورودی اجاق گاز را تمیز کنید و برای آشپزخانه مسیر تهویه مناسب تعبیه کنید.

مشکل 4: فر گاز روشن نمی شود.

معمولا روشن نشدن فر گاز به دلیل خاموش شدن شعله پیلوت، تنظیم نشدن تایمر درست می باشد. برای رفع این مشکل شعله پیلوت را تنظیم کنید، در صورت تنظیم نبودن تایمر ابتدا از روشن بودن پیلوت مطمئن شوید، آنگاه تایمر را تنظیم کنید.

مشکل 5: فر روشن می شود، ولی گرم نمی شود.

گرم نشدن فر گاز معمولا به دلیل بروز اشکال در جریان گاز است. اشکال در سیستم جرقه زن از دیگر دلایلی است که باعث بروز این مشکل در گاز می شود. برای رفع این مشکل ابتدا جریان گاز را بررسی کنید. در صورت خرابی جرقه زن برای تعویض جرقه زن با نمایندگی تعمیر اجاق گاز امدادکاران تماس بگیرید.

مشکل 6: فندک اجاق گاز کار نمی کند.

کار نکردن فندک معمولا به دلیل قطع برق و سوختن جعبه فندک می باشد. برای رفع این مشکل سیستم برق ساختمان را بررسی کنید و در صورت قطع بودن برق، تا وصل شدن آن از فشار دادن دکمه فندک خودداری کنید. برای تعویض جعبه فندک با تعمیرکار سیار اجاق گاز در مجموعه امدادکاران تماس بگیرید.

تعمیر انواع اجاق گاز با امدادکاران

جهت تعمیر اجاق گاز اخوان، استیل البرز، سینجر، بوش و دیگر برندها تنها کافیست با مجموعه امدادکاران تماس گرفته یا سفارش آنلاین خود را ثبت نمایید. امدادکاران به عنوان نمایندگی تعمیر اجاق گاز استیل البرز، اخوان، سینجر و غیره آمادگی دارد تا با ارائه مشاوره تلفنی به شما کمک کنند ابتدا اشکال پیش آمده را در محل و منزل رفع کنید. در صورتی که مشکل به صورت تلفنی حل نشود، این مجموعه بهترین نیروهای تعمیرکار اجاق گاز را اعزام خواهد کرد تا اجاق گاز را عیب یابی و تعمیر و راه اندازی نماید.

  • ۰۰/۰۳/۲۶
  • home.appliances repaiir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی