جزوات رایگان تعمیرات لوازم خانگی

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عوامل متعددی منجر به خوب کار نکردن ماشین ظرفشویی و خراب شدن آن می شود. رعایت برخی از این عوامل ساده بوده و از خراب شدن و خوب کار نکردن ظرفشویی جلوگیری می کند.

در بعضی موارد ممکن است ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد که در این صورت باید از متخصصین کمک بگیرید و یا اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در این زمینه هستید، می توانید در دوره های آموزش تخصصی تعمیرات لوازم خانگی شرکت کنید. اما برخی از مشکلات ماشین ظرفشویی به راحتی توسط خودتان قابل حل است. در این مقاله قصد داریم به پنج دلیل خوب کار نکردن ماشین ظرفشویی و نحوه رفع مشکلات آن بپردازیم.

1.از مواد شوینده مناسب استفاده کنید

شوینده ظرفشویی

در کنار عملکرد مکانیکی ماشین ظرفشویی، مواد شوینده ای که برای ظرفشویی استفاده می کنید نیز در از بین بردن مواد غذایی و تمیز کردن ظروف، اهمیت دارد. در مورد مواد شوینده توصیه شده باید از دفترچه راهنمای دستگاه کمک بگیرید اما به صورت کلی اگر در مکانی زندگی می کنید که دارای آب سخت هست باید از مواد شوینده ای استفاده کنید که سختی آب را کاهش می دهند و یا از یک ماده افزودنی جداگانه که توانایی تمیز کردن ظروف را افزایش می دهد، استفاده کنید. بنابراین برای جلوگیری از خوب کار نکردن ماشین ظرفشویی حتما از مواد شوینده متناسب با دستگاه استفاده کنید.

در مقاله دیگری به بررسی انواع مواد شوینده برای استفاده در ماشین ظرفشویی و مزایا و معایب هر یک پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله “تفاوت ژل و قرص و پودر ماشین ظرفشویی” را مطالعه کنید.

2.هنگام چیدن ظروف به آنها آب نزنید

آب نزدن به ظروف

بسیاری از افراد عادت دارند که در هنگام چیدن ظروف در ماشین ظرف شویی به آنها آب می زنند و سپس در ظرفشویی قرار می دهند. توصیه می شود به جای این کار ظروف را با دستمال پاک کنید به دلیل اینکه آنزیم های مواد شوینده به چسبندگی به مواد جامد نیاز دارند!

هنگامی که ماشین ظرفشویی آب را بر روی ظروف می ریزد، آنزیم ها به سرعت وارد عمل می شوند و مواد غذایی روی ظروف را به ذرات کوچکتر تقسیم می کنند و آنها را از بین می برند. بنابراین نیازی نیست قبل از روشن کردن ظرفشویی، خودتان به ظروف آب بزنید. 

3.بازوهای اسپری کننده را پاک کنید

بازوهای اسپری کننده

دستگاه شما دارای بازوهای اسپری کننده تحتانی و فوقانی است که آب را به ظروف منتقل می کند. اگر مسیر بازوهای اسپری کننده حتی تا حدی مسدود شود، توانایی انتقال آب به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و عملکرد دستگاه مختل خواهد شد. بنابراین باید بازوهای اسپری کننده را در بیاورید و آنها را تمیز کنید.

برای این کار در ابتدا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و قفسه های پایینی را در بیاورید و کنار بگذارید. روش های در آوردن بازوهای اسپری کننده در انواع دستگاه ها با یکدیگر متفاوت است و در این مورد می توانید از دفترچه راهنمای ظرفشویی کمک بگیرید. سپس با یک قطعه سیم نازک به سوراخ های آن فشار وارد کنید تا از هرگونه رسوب پاک شود و یا می توانید برای مدت دو ساعت آنها را در سرکه سفید خیس کنید.

4.فیلترها را تمیز کنید

فیلتر ظرفشویی

یکی از مزایای باز کردن بازوهای اسپری کننده این است که به فیلترها نیز دسترسی پیدا می کنید. فیلترها از چرخش دوباره مواد غذایی که از ظرف ها جدا شده اند، جلوگیری می کنند همچنین آنها مانع از ریختن مواد فاضلابی به درون دستگاه می شوند. اکثر برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی حداقل یک بار در سال تمیز کردن فیلترها را توصیه می کنند.

اگر ظروف را قبل از گذاشتن در ظرفشویی با دستمال پاک نمی کنید و در هفته بیش از ده بار از ظرفشویی استفاده می کنید، ممکن است نیاز باشد که فیلترها را هر چند هفته یک بار تمیز کنید. سیستم تصفیه برندهای ماشین ظرف شویی با یکدیگر متفاوت است اما به صورت کلی یک فیلتر برای مواد غذایی درشت و یک فیلتر برای ذرات ریزتر وجود دارد. فیلتر ها را به شکل وارونه در زیر آب گرم بگیرید و آنها را با مسواک تمیز کنید و سپس سر جای خود قرار دهید.

5.دمای آب را بررسی کنید

دمای آب

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی که باعث خوب کار نکردن ماشین ظرفشویی می شود، بی توجهی به دمای آب است. آب با دمای معمولی ظروف را تمیز می کند اما قطعا آب گرم، باعث پاکیزگی بیشتر ظروف می شود. به همین دلیل است که در یک چرخه شست و شو، وجود آب گرم برای تمیز کردن موثر ظروف شما لازم است.

ماشین ظرفشویی از آب گرم استفاده می کند و دمای این آب باید حداقل بالای 30 درجه سانتیگراد باشد. برای اندازه گیری دمای آبی که وارد ظرف شویی می شود می توانید از یک دماسنج شیشه ای استفاده کنید. اگر دمای آب گرم در خانه شما زیر 30 درجه است، درجه آب گرم کن یا پکیج را بالا ببرید. بگذارید آب گرم داخل سینک قبل از روشن کردن ماشین ظرف شویی باز باشد این عمل باعث می شود آب قبل از اینکه به ماشین ظرف شویی برسد، داغ شود.

در صورت بروز مشکل در ماشین لباسشویی توصیه می کنیم حتما از تعمیرکاری حرفه ای کمک گرفته و به تعمیر لباسشویی بپردازید. در صورتی که خود علاقه مند به تعمیر این وسیله برقی هستید توصیه می کنیم دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی را در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کنید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های ظرفشویی دیگر دوره های تعمیرات لوازم خانگی را برگزار می نماید. در ادامه با برخی از این دوره آشنا خواهیم شد. 

آموزش تعمیر یخچال

دوره تعمیر یخچال یکی از پرطرفدارترین دوره های مربوط به لوازم خانگی مجتمع فنی برق می‌باشد. شما می‌توانید با شرکت در دوره تعمیر یخچال علاوه بر تعمیر یخچال ساید بای ساید، تعمیر یخچال فریزر و تعمیر یخچال های دیگر را نیز بیاموزید. در این دوره آموزش تعمیر برد یخچال، عیب یابی و تعمیرات عیوب یخچال آموزش داده می‌شود.

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

آموزش تعمیر لباسشویی یکی از دوره های تعمیرات لوازم خانگی مجتمع فنی برق می باشد. دوره تعمیرات لباسشویی شامل دو بخش آموزش تعمیر برد لباسشویی وآموزش مکانیک لباسشویی است. مجتمع فنی برق با بهره مندی از کارگاه مجهز و اساتید متخصص خود این دوره را به صورتی تخصصی برگزار می‌نماید و این تضمین را به کارآموزان می دهد که پس از گذراندن دوره تخصصی آموزش تعمیرات لباسشویی بتوانند با تکنیک‌های عیب یابی ماشین لباسشویی آشنا شده و به راحتی بتوانند تمامی قسمت‌های ماشین لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنند.

  • home.appliances repaiir
  • ۰
  • ۰

رشته تعمیرات لوازم خانگی یکی از بهترین رشته های فنی است که در سال های اخیر با توجه به افزایش تنوع لوازم خانگی و نقش مهم آنها در خانه و آشپزخانه از بازار کار عالی برخوردار بوده و می توان گفت از بهترین رشته ها در بازار کار مشاغل فنی است.

بازار کار عالی این رشته فنی و درآمد خوب تعمیرکاران لوازم خانگی باعث شده تا افراد بسیاری به این رشته علاقه مند شده و به دنبال یادگیری مهارت های آن برای ورود به بازار کار باشند.

در گذشته یخچال از پرمصرف ترین لوازم خانگی محسوب می شد اما امروزه با شاغل شدن بانوان مشاهده می کنیم که در کنار یخچال دیگر لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی، ظرفشویی، ماکروفر، جاروبرقی، غذاساز و غیره نیز بسیار حائز اهمیت بوده و خراب شدن آن مشکلات بسیاری را در خانه به همراه می آورد.

از طرفی در سالهای گذشته قیمت دلار رشد چشمگیری داشته است که این موضوع باعث شد تا هنگام خراب شدن این لوازم افراد توان مالی برای تعویض دستگاه را نداشته باشند و تعمیرات را به تعویض ترجیح دهند. همه این موارد نشان از بازار کار عالی شغل و رشته تعمیرات لوازم خانگی در کشور می دهد.

البته باید گفت این رشته نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز از بازار کار خوبی برخوردار بوده و می توان گفت از بهترین انتخاب ها برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای می باشد.

اما چگونه به این رشته ورود کنیم و از این رشته به درآمد بالایی برسیم، در ادامه این مطلب شما را بهترین راه ورود به این رشته و درآمدزایی از آن آشنا خواهیم کرد.

کسب درآمد بالا از رشته تعمیرات لوازم خانگی

برای اینکه در این رشته به درآمد خوبی برسید لازم است که به نکاتی توجه داشته باشید و آنها را به کار گیرید، برخی از این مهم ترین این نکات عبارتند از:

1-یادگیری تعمیرات لوازم خانگی با ثبت نام در دوره های آموزشی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید و آن را رعایت کنید یادگیری صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی است. دقت داشته باشید که تعمیرات لوازم خانگی نکات و فوت و فن های بسیاری دارد و تعمیر اشتباه یک قطعه می تواند خسارات بیشتری به دستگاه وارد نمایید.

بنابراین برای درآمدزایی از این رشته پیش از هر اقدامی بایستی نسبت به یادگیری مهارت های تعمیرات لوازم خانگی اقدام کنید. بهترین راه برای یادگیری این مهارت ها شرکت در یک دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای آن هم در آموزشگاهی معتبر است.

در دوره های تعمیرات لوازم خانگی به شما کلیه مهارت های لازم برای تعمیرات انواع لوازم خانگی و فوت و فن های تعمیرات و عیب یابی آموزش داده می شود. آموزش صفر تا صد تعمیرات یخچال، ماشین لباسشوی، ظرفشویی، جاروبرقی، ماکروفر و دیگر لوازم خانگی از سرفصل های آموزشی در این دوره است.

ضمن اینکه شما می توانید بر روی این لوازم کار کرده و به تمرین و رفع اشکال بپردازید.

2-تمرین و تکرار

پس از آنکه مهارت های این رشته را  یاد گرفتید دومین نکته ای که باید به آن توجه داشته تمرین، تمرین و تمرین است. شما بایستی با تمرین بسیار تمامی فوت و فن های این شغل را یاد بگیرید تا بدون استرس وارد بازار کار شده و سفارش های مشتریان را قبول و آنها را رفع نمایید.

در دوره های تعمیرات لوازم خانگی فرصت تمرین و تکرار برای شما فراهم شده است. علاوه بر این توصیه می کنیم مدت زمان کوتاه 3 ماه را نزد یک تعمیرکار لوازم خانگی کار کنید و با تمامی نکات این رشته آشنا شوید.

3-کیفیت در کار 

پس از آنکه با تمامی نکات این رشته آشنا شدید و مهارت های مورد نیاز آن را کسب کردید حالا نوبت آن است که سفارش های مشتریان را با بالاترین کیفیت ارائه دهید. بسیاری از تعمیرکاران برای کسب سود بیشتر در کار کم کاری می کنند و از قطعات کپی استفاده می کنند، یا قطعه را تعمیر و از مشتری پول تعویض را میگرند.

دقت داشته باشید درست است که این کارها در کوتاه مدت سود شما را افزایش می دهد اما در بلند مدت اعتبار شما را خواهد گرفت.

4-مشتری مدار باشید. 

از دیگر موضوعات مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشید مشتری مداری است. دقت داشته باشید که لوازم خانگی در خانه بسیارمهم هستند بنابراین خوش قول باشید و در کار سرعت عمل داشته باشید. توجه به این موضوع کسب رضایت مشتری تاثیر بسیاری بر افزایش درآمد شما دارد.

5-ارائه قیمت های مناسب و رقابتی و گارانتی خدمات 

برای شروع کار توصیه می کنیم قیمت های خود را رقابتی تر از رقبا ارائه دهید. این موضوع در جذب مشتریان جدید بسیار موثر می باشد. همچنین پس از پایان کار گارانتی و ضمانت نامه به مشتریان ارائه دهید.

آشنایی با آموزشگاه فنی برق

با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، از مهمترین فاکتورها برای موفقیت در رشته تعمیرات لوازم خانگی دانش و مهارت است. در این رابطه انتخاب یک آموزشگاه خوب و ثبت نام در یک دوره تحصصی تعمیرات لوازم خانگی می تواند نقش بسزایی در آینده شغلی شما داشته باشد.

مجتمع فنی برق یکی از آموزشگاه های با سابقه و معتبری است که علاقه مندان به رشته تعمیرات لوازم خانگی می توانند با خیالی آسوده در دوره های آموزشی آن شرکت می کنند و خود را برای ورود به بازار کار آماده می کنند.

برخی از ویژگی های این آموزشگاه موجب شده است تا نسبت به سایر آموزشگاه ها در جایگاه بهتری قرار بگیرد و هنرجویان بیشتری را به سمت خود جذب کند. این ویژگی ها عبارتند از:

در آموزشگاه فنی برق شما زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای مباحث تعمیر لوازم خانگی را یاد خواهید گرفت.

کارگاه های آموزشی این آموزشگاه مجهز به کلیه تجهیزات می باشد.

در این آموزشگاه شما می توانید به صورت عملی مباحث آموزشی را تمرین کنید.

در کلاس های تعمیرات لوازم خانگی این آموزشگاه فرصت تمرین و رفع اشکال برای شما فراهم شده است.

امکان ارتباط با استاد دوره و پشتیانی آنها پس از پایان دوره وجود دارد.

در صورت عدم یادگیری مباحث طی دوره امکان تجدید دوره به صورت رایگان برای شما وجود دارد.

در پایان دوره مدرکی معتبر و دو زبانه در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

آشنایی با دوره تعمیرات لوازم خانگی فنون برق 

 

آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزشگاه فنون برق شامل آموزش تعمیرات یخچال،آموزش تعمیر ماشین لباسشویی، آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی، ماکروویو و سایر لوازم خانگی می باشد که با توجه به گستردگی بازار لوازم خانگی و حجم بالای استفاده از لوازم خانگی از بازار کار خوب و پردرآمدی برخوردار است. دوره آموزشی تعمیرات لوازم خانگی به صورت کاملا تخصصی و توسط اساتید با تجربه در دو کلاس آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی و آموزش تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی برگزار می گردد. در این دوره، آموزش صفر تا صد تعمیرات لوازم خانگی به کارآموزان عزیز ارائه شده و کارآموزان پس از پایان دوره تعمیرات لوازم خانگی می توانند وارد بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شده و انواع لوازم خانگی را عیب یابی و تعمیر کنند.

 

 

  • home.appliances repaiir